Worek z podszewką

Obiecałam "tutorial", jak uszyć torebki/walizeczki z tego posta, ale ponieważ nie obfotografowywałam procesu twórczego - trudno mi się za to zabrać. Ale obiecuję, że będzie :)

Dziś za to mały poradnik, jak uszyć eleganckie worki z podszewką. Nie jest to może jakiś "rocket science", ale może komuś się przyda. Myślę, że to tutorial dla bardzo początkujących :) Mi uszycie tego worka, z robieniem zdjęć, zajęło ok. pół godziny.

Przy tym projekcie założeniem było, żeby schować wszystkie szwy wewnętrzne - żeby nigdzie nie było żadnych strzępiących się krawędzi. Bo po pierwsze, wygląda to brzydko, a po drugie - działa mi na nerwy.

Worek poniższy był/jest częścią zestawu podróżnego do porządkowania walizki, o jakim pisałam tutaj i tutaj.



Potrzebujemy:
- kawałka tkaniny zewnętrznej (wielkość worka razy 2 plus zapasy na szwy)
- kawałka tkaniny na podszewkę (tej samej wielkości, co wyżej)
- sznurka
- oczka metalowe
- stopera
- nici w pasującym kolorze
- czegoś to zrobienia dziurek na oczka
- czegoś do nabicia oczek
- nożyczek
- maszyny do szycia :)

(oczywiście całej listy nie sfotografowałam, bo wyszukiwałam wszystko na bieżąco)





KROK 1: Składamy oba kawałki tkaniny na pół prawa strona do prawej









KROK 2: Zszywamy tkaninę zewnętrzną tak, żeby dno i boki worka były zaszyte. Podszewka powinna zostać zszyta w ten sam sposób, ale ma ona być odrobinkę mniejsza (ok. 2 mm).
Ja położyłam podszewkę na zszytej warstwie zewnętrznej i oznaczyłam, gdzie szyć, żeby było dobrze.


KROK 3: Odcinamy zbyt szerokie zapasy po zszyciu - zostawiamy ok. 0,5 cm (reszta spowoduje brzydkie układanie się worka)


KROK 4: Z tego samego powodu przycinamy rogi (uważając, żeby nie przeciąć szycia)

KROK 5: Przewracamy podszewkę na prawą stronę i wkładamy ją do worka z tkaniny zewnętrznej...

...prawą stroną do prawej.
Sprawdzamy, czy górny brzeg jest równy, a jeśli nie, to przycinamy, żeby wyrównać.

KROK 6: Ustalamy, gdzie zrobić dziurki na przewleczenie sznurka. W moim przypadku były one zrobione ok. 2,5 cm od krawędzi zewnętrznej i symetrycznie na środku.Robimy dziurki w tkaninie zewnętrznej i zaciskamy oczka (byłam tak zaaferowana robieniem oczek, że zdjęcia nie ma)


...tak to powinno mniej więcej wyglądać.

KROK 7: Zszywamy tkaninę zewnętrzną z podszewką wzdłuż górnego brzegu worka, zostawiając dziurę tak długą, żeby móc przez nią wsadzić rękę.
Warto pamiętać, żeby początek i koniec szycia porządnie zabezpieczyć szyjąc w przód i w tył kilka ściegów (zawsze warto to robić, ale tutaj szczególnie), żeby się szew nie rozlazł, jak będziemy tam gmerać ;)

KROK 8: Przewracamy całość na prawą stronę przez zostawioną dziurę











KROK 9: Przewlekamy sznurek przez oczka.

Ja tutaj bardzo pomagałam sobie ręką włożoną do środka - żeby ładnie sznurek ułożyć wokół worka wzdłuż górnej krawędzi.








KROK 10: Układamy podszewkę wewnątrz worka, uważając na sznurek, żeby został tam, gdzie go pracowicie ułożyliśmy (zanim zaczniemy przewlekać, można szpilkami przypiąć sznurek do ścianek tkaniny zewnętrznej - wtedy nie ucieknie).

KROK 11: Układamy ładnie materiał w dziurze, którą zostawiliśmy wcześniej i zaprasowujemy górny brzeg (UWAGA NA SZPILKI! żeby sobie żelazka nie zniszczyć)


KROK 12: Szyjemy ściegiem prostym wzdłuż górnego brzegu worka (bliziutko).

KROK 13: Stębnujemy ok. 3 cm od poprzedniego przeszycia, tworząc tunelik na sznurek. Uwaga, żeby nie przeszyć sznurka i należy pilnować, żeby sznurek był po właściwej stronie tego przeszycia ;)

KROK 14: Zakładamy stoper na sznurek


Tadam!











Proste, łatwe i przyjemne :D

Pozdrawiam,
Magdiczka

NewerStories OlderStories Home