Co szyć mężczyznom? - Bomberka / What to sew for men? - A bomber jacket


Czas wyłożyć kawę na ławę - szycie męskie jest mało ekscytujące. A jak chcemy uszyć coś, na co naprawdę chciałybyśmy patrzeć, to jest to do tego dużo trudniejsze niż damskie (...w tym momencie wyobrażamy sobie naszych mężczyzn w pięknym mundurze marynarki wojennej, który osobiście uszyłyśmy). No ale co zrobić, jak już ten facet jest i do tego jest dla nas taki dobry i wspierający... i czasem prosi, żeby mu coś uszyć.

Moja historia szycia dla męża jest wyjątkowo fascynująca:

  1. spodnie od piżamy,  
  2. kamizela
  3. komin z czapką (wooow, szaleństwo!), 
  4. piżama i 
  5. .... kolejna piżama
Tak, wiem, motywem przewodnim jednak zostaje piżama, z delikatnymi odstępstwami. No i mam problem z wymyśleniem, co by mu uszyć innego. Bo przecież t-shirtów mu szyć nie będę, bo za parę groszy kupi sobie w H&M takie, które będą nie do zdarcia (magia działu męskiego - proszę nie mylić z damskim). Bluzy dresowe ... eeee, nie bardzo. Jeansy... no fucking way! Koszulę? Haaaahaaaaaaaa :D W każdym razie mąż od dłuższego czasu prosił o "coś", to na urodziny w końcu dostał COŚ. Wymyśliłam! Uszyłam mu bomberkę!

Skorzystałam z wykroju wygrzebanego w Burdzie 12/2015 (model 125). Powiem Wam, że wykorzystałabym jakikolwiek przypominający bluzę, ale akurat na początku szukania trafiłam na ten właśnie i uważam, że jest rewelacyjny! Po pierwsze rozmiarowo trafiłam idealnie. Po drugie, rękawy raglanowe z zaszewkami na ramionach tworzą naprawdę fajną (/seksowną) linię ramion. Po trzecie, cięcia boczne i z przodu i z tyłu ładnie modelują sylwetkę. I podobają mi się kieszenie jakby w szwach, ale z pliską. Po prostu bardzo udany model.

Bomberka uszyta jest z drapanej dresówki w kolorze imitującym jeans. Ponieważ nie mogłam kupić pasujących ściągaczy, dobrałam do niej grube, ciemnoszare, które chyba pasują. I w zasobach miałam dwusuwakowy, metalowy zamek srebrny na czarnej taśmie - to go wszyłam. Mogłam ten jeden suwak w sumie wyciągnąć, ale zostało jak jest.

A co Wy szyjecie swoim dużym chłopcom? Może powinnyśmy powziąć sobie postanowienie, żeby troszkę więcej myśleć i szyć dla naszych panów (jak zasłużyli, oczywiście). Co myślicie? Koniecznie podrzućcie jakieś dobre pomysły. Na marynarkę, koszulę i jeansy ciągle nie jestem gotowa :D Chyba, że mnie przekonacie...

Podsumowanie:
wykrój: Burda 12/2015, model 125
rozmiar: 52
materiały: dresówka drapana, ściągacz podwójny, metalowy zamek rodzielczy, cienki jersey na kieszenie
maszyny: Elna 2800, owerlok Singer 14SH754

English:
It's time to say it out loud: sewing for men is not the most exciting thing to do. And when we want to sew something we really want to look at, it is much more difficult than women's clothing (...not it's the time to imagine our men in marine uniform made by us). But what can we do when we have the man and he is so great and so supportive... and even asks us to sew something for him.

My "sewing for the husband" story is super fascinating:

  1. pajamas trousers
  2. vest
  3. hat and scarf (can there be anything ... easier?!)
  4. pajamas
  5. ...another pajamas
Yeah, the main theme is "pajamas"... Well, I really have a problem with figuring out anything else to make. I don't want to sew t-shirts when he can buy them for small amount of money in H&M - and they will last forever (the beauty of men's department). Sweatshirts? - eeee, noooo. Jeans? - no fucking way! A shirt? - you have to be kidding me! :D Anyway, my husband kept asking for "something" and finally he got SOMETHING for his birthday. I got an idea and made, of course, a bomber jacket!

I used a sewing pattern from Burda 12/2015 (model 125). I would probably use any pattern for a jacket/sweatshirt and adapt it, but I found that one first and it's fantastic! Firstly, the size worked perfectly fine. Secondly, the raglan sleeves with darts on the shoulders did a great job to make the shoulders look sexy :) Also, the lines on the sides both on the front and back nicely shape the body. And I like the pockets in the seams, but still with pleats. It is a good pattern...

I made the jacket using thick jersey in the color imitating jeans. I couldn't find matching welt, so I used dark grey one. I think it works just fine.

How do you like it? What do you sew for your bigger boys? Maybe we should take a challenge and sew more for our guys (if they deserve, of course). What do you think? Please, share your ideas of what to make for them. But I don't think I'm ready for sewing a suit, shirt or jeans. Unless you convince me :D

Summary:
pattern: Burda 12/2015, model 125
size: 52
fabrics: thick jersey, thck welt, metal separating zipper, thin jersey for pockets
machines: Elna 2800, overlock Singer 14SH754






NewerStories OlderStories Home