Paw / Peacock


W poszukiwaniu letnich sukienek - wygodniczków trafiłam na Szycie krok po kroku 1/2017 i okładkową bluzkę (#2A). Powiem Wam, że miałam co do tego fasonu bardzo mieszane uczucia, ale ostatecznie się przekonałam. I co więcej, postanowiłam zużyć na nią moją przepiękną dzianinę z wiskozy w pawie pióra. Odważne, nie powiem - szyć z ukochanego kawałka materiału sukienkę, do której nie ma się przekonania. No ale do odważnych świat należy ;)

Wykrój jest na tkaninę, a ja szyłam z baaaardzo elastycznej we wszystkie strony dzianiny. Ale w ogóle się tym nie przejmowałam :) Tylko przy szyciu ramiączek, aby uniknąć ich wyciągania (i dekoltu kończącego się w okolicach pępka), w ich środek włożyłam cienkie paski batystu bawełnianego. To zapewniło stabilność ramiączkom. Bluzkę przedłużyłam do długości sukienki (a właściwie skroiłam sukienkowe elementy z wykroju 2C) i postanowiłam nie bawić się w żadne gumki w pasie tylko po prostu puścić ją luźno. Jednym słowem nie namęczyłam się przy szyciu, bo szyło się bardzo przyjemnie i łatwo.

Zostałam zaskoczona fasonem i tym, jak w nim wyglądam - na plus. Nigdy za bardzo nie czułam się dobrze w takich workach półdopasowanych w dolnej części ciała. Ale tu to działa. W ogóle ten fason z rękawkami i falbaną jest idealny dla gruszki. Falbana na rękawkach kończy się dokładnie w talii, więc ją pięknie podkreśla bez ściskania się żadnymi paskami (osoby z niewidoczną talią też by na takim zabiegu skorzystały), ramiona są optycznie poszerzone, a biodra w ogóle nie przykłuwają uwagi. Idealnie! I sukienkę na promenadę nadmorską mam idealną - wygodnią (dzięki ramiączkom w ogóle nie muszę się martwić zsuwającym czy przesuwającym się dekoltem), przewiewną (wiskoza) i naprawdę fajną. Z marszu stała się moją ulubioną letnią :)

P.S. Zdjęcia są zrobiona na kampusie Norwegian University of Life Sciences. Więcej o miejscu znajdziecie we wpisie z sukienką vichy.

Podsumowanie

Wykrój: Szycie krok po kroku 1/2017, #A(C)
Rozmiar: 40
Materiał: dzianina wiskozowa
Użyte maszyny: Elna 2800, owerlok Singer 14SH754, Jonome CoverPro 1000CPX

Outfit

Sukienka - sama uszyłam
Buty - Renee
Torebka - sama uszyłam
Kapelusz - H&M
Okulary - Laudry by Design

---------------------------------------------------

English:
Looking for summer dresses ideas I came across Burda Easy 1/2017 and the cover blouse (#2A). I wasn't sure about it, but decided to give it a try. And what's more, I went for my gorgeous peacock viscose knit fabric. It was courageous - to sew something I wasn't convinced to out of beloved fabric. But well, I did it :)

The pattern wasn't meant for the knit, but I didn't care too much and used elastic in all directions viscose knit. Just to avoid stretching the straps (and lowering the neckline to my belly button) and put into the straps some thin canvas to stabilize them. I made the blouse longer (or rather cut the dress pieces from the pattern 2C) and decided not to add any elastic in the waistline, just let it hang. The dress was easy and quick to sew.

I was surprised about how this dress looked on me - in plus. I've never felt great in half-fitted baggy bottoms. But it works this time. Also such dress is perfect for pear-shaped women - the top "adds" in shoulders, the ruffle finished exactly in the waistline, so emphasizes it without any belts (this trick would work great also for those without visible waist) and the hips don't turn anyone's attention. Perfect! So I made myself a perfect vacation dress - comfortable (thanks to straps I don't need to worry about moving neckline), airy (viscose) and really cool. It immediately became my favourite summer piece :)

P.S. The pictures are taken on the campus of Norwegian University of Life Sciences. More about the place you can read in the previous post about gingham dress.


Summary

Sewing pattern: Burda Easy 1/2017, #2A(C)
Size: 40
Fabric: viscose knit
Machines used: Elna 2800, overlock Singer 14SH754, Janome CoverPro 1000CPX

Outfit

Dress - I made myself
Shoes - Renee
Sunglasses - Laundry by Design
Hat - H&M















Dziękuję za odwiedziny! Bardzo mi będzie miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza. Zapraszam Cię też do śledzenia mnie na Facebooku, gdzie dzielę się inspiracjami i przemyśleniami. Oraz zajrzyj do mnie na Instagram, gdzie publikuję codzienne outfity, narzekam na pogodę ;) , zachwycam się Norwegią oraz dzielę się swoim codziennym życiem szyciowo-nieszyciowym.

--------------------------------------------------



Thank you for your visit! It would really nice if you left a few words in a comment. I also invite you to follow me on Facebook, where I share inspirations, thoughts and all kinds of stuff, as well as onInstagram, where I show everyday outfits, complain about the weather, show off Norway and share some parts of my sewing and non-sewing life.
OlderStories Home